莫扎特效應

無呢件事。

其實大學一年級時﹐呢個課題o係音樂教育界已經唔係新事。教授問我地﹕“邊個信莫扎特效應﹖” 雖然係有幾個同學舉手﹐但係我們根本唔係好明成件事。我地好似又真係唔知o係邊度睇過﹕“古典音樂能令孩子更聰明”之類o既新聞或廣告﹔莫扎特雖然寫過無數唔同種類o既音樂﹐但斷估佢自己都無心作俾我地o既腦部發展掛﹖

教授回應﹕“完全無呢樣o野 - 從來無研究顯示過音樂能夠令人更聰明。”

呢幾年﹐香港o既playgroup越開越多﹐好多以音樂為主﹐仲以“學音樂能令孩子更聰明”之類o既廣告o黎來招攬顧客。超過份﹑勁無知!

其實如果你上網search一search﹐你就會搵到好多關於呢個效應點樣被無限放大。(yahoo知識都有!)等我o係度用廣...東同大家講講。

背景﹕
1993年﹐University of California 的幾位教授邀請了36位大學生參與研究﹐發覺佢地聽完十分鐘莫扎特o既Sonata之後﹐佢地o既圖像思維(IQ TEST 其中一環)勁o左8-9 分。現象維持大概十分鐘。

大家要留意既係underlined左o個三個point: 大學生﹑莫扎特o既﹑圖像思維

“大學生”
唔係BB﹐唔係幼稚園學生。類似o既研究﹐從來未試過用小朋友而得到同樣效果。即係話﹐其實呢個研究唔係太關家長事 - 除非家長自己想自己o既圖像思維進步。

“莫扎特o既”
要做Mozart effect o既研究﹐實驗員通常都會用返1993年o個首。(Sonata in D major, K488 - for 2 hands) 有研究都試過用其他唔同年代作曲家o既音樂﹐甚至小說獨白﹐但係只有莫扎特或類似莫扎特o既樂曲有result。亦有其他實驗員嘗試做Mozart Effect 一模一樣o既實驗﹐卻得唔到相同效果。

“圖象思維”
如果你做過IQ test﹐你一定知道IQ其實包括好多方面。圖象思維(spatial intelligence)包括解讀3D圖案o既能力。Mozart Effect 呢個研究只係針對呢方面o既能力。家長唔好唸多o左。


其實我自己都好鍾意莫扎特o既音樂﹐亦都會介紹家長聽﹔但係絕對唔係因為聽莫扎特會令小朋友更聰明 - 鐘意咪聽o羅。無論大人定小朋友可聽自己鐘意o既音樂﹑做自己鐘意做o既o野﹐可以令人放鬆﹔個人無o甘緊張﹐邊方面表演都自然地好o的啦。

有興趣睇多少少研究o既家長﹐可以去呢個indiana university o既網頁﹕
http://www.indiana.edu/~intell/mozarteffect2.shtml

而Yahoo亦有以下報導﹕


聽莫札特 IQ不會變高

(法新社維也納10日電) 莫札特故鄉奧地利的研究人員今天表示,聽這位古典音樂家的作品不會讓人聰明。這份研究結果與1993年創造出「莫札特效應」(Mozart effect)一詞的報告截然不同。